19 maaliskuuta 2015 -- Syyskuussa 2014 esitellyt palkitut Bose QuietComfort® 25 Acoustic Noise Cancelling® -kuulokkeet jatkavat Bosen QuietComfort-kuulokemalliston kunniakkaita perinteitä. Ne yhdistävät entistä paremman taustaäänien poiston ja äänentoiston tyylikkääseen muotoiluun ja kulkevat mukana aiempaa helpommin. QC®25-kuulokkeita on nyt saatavana kahtena eri versiona: iPod-, iPad- ja iPhone-laitteille tarkoitettu versio ja uusi versio useimmille Samsung Galaxy -älypuhelimille ja tablet-laitteille sekä Android™-laitteille. Molemmissa versioissa on johdossa oleva mikrofoni ja kaukosäädin, jonka avulla musiikki- ja puhelutoimintojen hallinta onnistuu helposti.
QuietComfort 25 -kuulokkeilla on etunaan yli 30 vuotta jatkuvaa tutkimustyötä. Ne pystyvät poistamaan enemmän taustaääniä kuin mitkään muut kuluttajille suunnatut kuulokkeet Bosen historiassa – etenkin matalilla taajuuksilla. Bosen insinöörit ovat sijoittaneet mikrofoneja korvakupin sisä- ja ulkopuolelle, jotta epätoivottuja ääniä pystyttäisiin havaitsemaan ja mittaamaan paremmin. Sen jälkeen kuulokkeiden sisältämä Bosen ainutlaatuinen mikrosiru laskee taustaäänille entistä tarkemman vastasignaalin – millisekunnin murto-osassa. Bosen siru on niin tehokas, että se pystyy vähentämään kuulokkeiden elektroniikan virrankulutusta tuottaessaan samalla around-ear-kuulokkeiden saralla aivan uudentasoista hiljaisuutta. Häiritsevät äänet poistetaan välittömästi jopa vaativimmissa ympäristöissä.
QuietComfort® 25 -kuulokkeiden kehittyneet ääniominaisuudet toistavat musiikkia aiempaa kirkkaammin ja tarkemmin. Hienosäädetty aktiivinen taajuuskorjain tuottaa havaittavasti tasaisemman taajuusvasteen koko äänialalla ja kuuntelutasosta riippumatta. TriPort®-tekniikka tuottaa syvät ja yksityiskohtaiset bassotaajuudet, ja alhaiseksi asetettu hälyraja vähentää tavallisissa taustaääniä poistavissa kuulokkeissa havaittavaa kohinaa. Parannukset voi kuulla ja tuntea: jokainen tallenne toistetaan luonnollisena tyylilajista riippumatta. Instrumentit tai laulu eivät vääristy tai ylikorostu. Sen sijaan QC®25-kuulokkeet kunnioittavat Bosen 50-vuotista pyrkimystä toistaa live-esitykset sellaisenaan – tulkitsematta niitä uudelleen. QuietComfort 25 -kuulokkeissa käytetään yhtä AAA-paristoa, joka takaa jopa 35 tunnin käyttöajan. Musiikin kuuntelemista voi jatkaa myös pariston tyhjennyttyä.
QuietComfort 25 -kuulokkeissa on Bose®-brändiä huokuva uusi ilme ja muotoilu – autenttinen, moderni ja minimalistinen. Sen mekaaninen rakenne, kuten materiaalit, kulmat, kaarien pituudet ja pääsangan säde, suunniteltiin uudelleen tiiviimpää istuvuutta ajatellen. Ainutlaatuisen pääsangan pehmusteessa käytetään luksusluokan autoistakin tuttua kangasmateriaalia. Pehmusteet ovat proteiininahkaa, korvakupeissa on materiaalina pehmeä termoelastikumi ja kääntyvä saranaosa on valettu sinkistä. Mukavat ja kevyet, mutta silti jämäkät QC25-kuulokkeet on tehty kestämään. Ne taittuvat suojakoteloon, joka on markkinoiden pienikokoisin.
"Pitkä kehitystyö on korvaamatonta," Bosen Noise Reduction Technology Groupin varapääjohtaja Sean Garrett toteaa. "Insinöörimme ovat yli kolmen vuosikymmenen ajan panostaneet parempien kuulokkeiden kehittämiseen jokaisena työpäivänään. QC25-kuulokkeet ovat upea tulos tästä pitkäjänteisyydestä."
Kuluttajien kuulokemarkkinat muuttuivat lopullisesti vuonna 2000, kun Bose toi markkinoille alkuperäisen QuietComfort-mallin – 22 vuotta sen jälkeen, kun tohtori Amar Bose alun perin aloitti taustaäänien poistoa koskevat tutkimukset. Vuonna 2003 Bose julkisti QuietComfort® 2 Acoustic Noise Cancelling® -kuulokkeet, joiden taustaäänien poistoon, äänenlaatuun ja elektroniikkaan oli tehty parannuksia. Ne asettivat around-ear-mallisten kuulokkeiden suorituskyvylle täysin uudet standardit. Kolme vuotta myöhemmin Bose esitteli ensimmäiset on-ear-malliset taustaääniä poistavat kuulokkeet: QuietComfort® 3 Acoustic Noise Cancelling® -malli tarjosi tuotesarjan maineikkaan suorituskyvyn pienemmässä koossa.
Työ entistäkin parempien kuulokkeiden kehittämiseksi jatkui, ja vuonna 2009 Bose toi myyntiin QuietComfort® 15 Acoustic Noise Cancelling® -kuulokkeet. Niiden suorituskyvystä ja laadusta tuli pian alan standardi – ja sitä ne ovat tänäkin päivänä. Vuonna 2013 Bose julkisti QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling® -kuulokkeet, jotka sisälsivät enemmän patentoituja ratkaisuja kuin mitkään Bosen aiemmat kuulokkeet. Taustaäänien poistossa päästiin tasolle, joka in-ear-mallisissa kuulokkeissa oli aiemmin jäänyt saavuttamatta. Nyt Bosella on ilo julkistaa QuietComfort® 25 Acoustic Noise Cancelling® -kuulokkeet, jotka edustavat uutta lukua legendaarisen malliston historiassa – yli kolmenkymmenen vuoden tutkimustyön tukemana.
Sekä Applen laitteiden kanssa yhteensopivissa että uusissa Samsung- ja Android-laitteiden kanssa yhteensopivissa QC®25-kuulokkeissa on värivaihtoehtona musta ja valkoinen (molemmissa sinistä korostusväriä). Kuulokkeet ovat saatavilla nyt Boselta hintaan 349,95€. Kuulokkeita voi ostaa Bosen jälleenmyyjiltä, osoitteesta Bose.fi tai maksuttomasta numerosta 0800 05515. Apple-versio on saatavilla myös valtuutetuilta Bose-jälleenmyyjiltä, ja Samsung- ja Android-versio on saatavilla valtuutetuilta Bose-jälleenmyyjiltä kesäkuusta 2015 lähtien.
Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G.Bose perusti Bose‐yhtiön vuonna 1964. Vuonna 2014 Bose juhlii viidettäkymmenettä vuottaan äänentoiston arvostetuimpana nimenä. Yhtiön toimintaa ohjaava periaate on aina ollut investoiminen pitkäjännitteiseen tutkimukseen, jolla on yksi tavoite: kehittää uusia, asiakkaita hyödyttäviä teknisiä ratkaisuja.
Bose on luonut jo vuosikymmenten ajan innovaatioita eri toimialoilla ja synnyttänyt kokonaan uusia tuotekategorioita. Yhtiön kotiin, autoihin ja julkisiin tiloihin suunnittelemat tuotteet tunnetaan kaikkialla. Bosen kotiteatterijärjestelmät, Wave®-musiikkijärjestelmät, kuulokkeet ja vastamelukuulokkeet, digitaaliset musiikkijärjestelmät, Bluetooth®-kaiuttimet ja ammattilaisjärjestelmät ovat muuttaneet tavan, jolla ihmiset kuuntelevat musiikkia.
Bose on yksityisesti omistettu yhtiö, jonka kekseliäisyys, intohimo laadukkaiden tuotteiden luomiseen ja sitoutuminen ennennäkemättömän asiakaskokemuksen luomiseen tunnetaan kaikkialla maailmassa.